دانلود کتاب تنکسوق نامه (طب اهل ختا)


دانلود کتاب تنکسوق نامه (طب اهل ختا)

قیمت: 11.300 تومان

نام کتاب: تنکسوق نامه // نویسنده:خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی

موضوع کتاب: طب چینی // کیفیت کتاب: متوسط

تعداد صفحات:266 // فرمت کتاب:PDF // نوع نسخه: خطی // حجم فایل: 6 مگابایت

 

کتاب “تنکسوق‌نامه” یا “طب اهل ختا” در قرن هشتم هجری و توسط خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی و به خط قوام کرمانی به رشته تحریر و نگارش درآمده است. استاد مجتبی مینوی در سال ۱۳۵۰ خورشیدی، این کتاب را تصحیح و منتشر کرده است.

مختصر توضیحی درباره کتاب تنکسوق نامه

تنکسوق‌نامه یا تانکسوق نامه ایلخان یک اثر خطی قدیمی است که در فنون علوم ختایی نگارش یافته و در عهد غازان‌خان ایلخان، به کوشش خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی تهیه شده است. این کتاب درواقع ترجمه علم طب بر مبنای چند منبع چینی است که در آن عصر از چینی به فارسی ترجمه شده بود.

نام این رساله به چینی ظاهرا موچوئه بود و نویسنده (یا یکی از نویسندگان) آن طبیبی به نام وانگ شوهو بوده است. خواجه رشیدالدین که از عالمان آن عصر بود و کمتر کسی در تاریخ جهان به پای معلومات او می‌رسید، در جهت خدمت به ایرانیان این رساله چینی را به فارسی ترجمه کرد تا ایرانیان نیز از آن بهره ببرند.

کتاب حاضر نسخه‌ای خطی است که توسط قوام کرمانی با خطی خوش تحریر یافته. استاد مجتبی مینوی ترجیح داده است تا به دلیل ارزش والای این نسخه خطی، آن را همان‌گونه که هست چاپ کرده و از تایپ و حروف‌چینی مجدد آن پرهیز کرده است.


مبلغ قابل پرداخت 11,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ دی ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 288

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ابجد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما